Här har vi samlat alla rapporter för dig att ta del av.

mini_blobb_gymnasium.se (1)

Statistikrapport 2023 - en överblick av året som gått

Vilka program och inriktningar har varit populärast under 2023? Vilken period hade flest besök under året? Dyk ner i statistikrapporten och få en inblick i hur gymnasieväljarna använder gymnasium.se.

Blobb_gymnasievalsrapporten 2023

Gymnasievalsrapporten 2023

Hur resonerar eleverna kring val av skola, program, yrke och framtid? Vilka informationskällor föredrar de, och vilken information vill de ha?

Ta del av Gymnasievalsrapporten 2023 →

mini_blobb_gymnasium.se (1)

Statistikrapport läsåret 22/23

Vår senaste statistikrapport över hur gymnasium.se gått det senaste läsåret. Interagera och filtrera statistiken, direkt på vår sajt.

statistikrapporten januari 2023

Statistikrapport 2022 - en överblick av året som gått

Ta del av statistikrapporten med siffror från 1 januari till 31 december 2022 och få en överblick över hur det gick för sajten under perioden. Interagera och filtrera statistiken, direkt på vår sajt.

gymnasievalsrapporten 2022

Gymnasievalsrapporten 2022

Vilken information om skolor och program är viktigast för gymnasieväljarna? Hur tänker de kring framtid och yrkesval? Ta del av spännande insikter från årets gymnasievalsundersökning och tankar direkt från eleverna. Interagera och filtrera statistiken, direkt på vår sajt.

Ta del av Gymnasievalsrapporten 2022 →

statistikrapport lasåret 21/22

Statistikrapport läsåret 21/22

Statistikrapport februari 2022

Statistikrapport 2021 – en överblick av året som gått

Med vår statistikrapport får du en överblick av hur det gick för gymnasium.se under 2021, vad våra besökare var intresserade av och vad som trendade bland dem.

Ladda ner statistikrapporten →

Gymnasievalsrapporten 2021

Ladda ner gymnasievalsrapporten 2021 →

keystonemagasinet-250

Keystonemagasinet 2021-2022

Keystonemagasinet är fyllt av marknadsföringstips för dig som jobbar med digital marknadsföring för skolor och utbildningsföretag. Ladda ner helt kostnadsfritt!

Ladda ner magasinet →

gymnasievalsrapporten-blob

Gymnasievalsrapporten 2020

Genom att ta del av vår rapport får du en inblick i vilka förväntningar och åsikter eleverna har kring gymnasievalet, framtida yrkesliv och andra gymnasierelaterade frågor.

Ladda ner gymnasievalsrapporten 2020 →

gymnasium-covidrapport-ht-blob

Rapport: Gymnasiestudier under covid-19

Uppföljning av vår användarundersökning från våren 2020. Vi undersökte vi hur den pågående situationen med covid-19 har påverkat hur våra användare väljer gymnasium och hur de som börjat gymnasiet klarat av omställningen av undervisningen.

Ladda ner rapporten →

Vill du ha hjälp med att marknadsföra din skola?

Kontakta oss för att ta reda på mer om hur ett samarbete med oss ser ut.

Kontakta oss →

gymnasium-covidrapport-vt-blob

Rapport: Studier under coronatider

Under våren 2020 undersökte vi om den pågående situationen med covid-19 påverkat hur våra användare väljer gymnasium och hur de som börjat gymnasiet klarat av omställningen av undervisningen under denna tid.

Ladda ner rapporten →

gymnasium-barometern-2019-blob

Den ultimata marknadsföringsguiden för gymnasieskolor!

Gymnasiebarometern 2019/2020 är fullmatad med statistik om de mest sökta programmen och inriktningarna. Här hittar ni även ovärderliga tips, trender och nyheter inom digital marknadsföring

Ladda ner gymnasiebarometern 2019/2020→

gymnasievalsundersokningen-ny-blob

Gymnasievalsrapporten 2019

Vi på gymnasium.se genomför årliga undersökningar bland vår målgrupp (blivande gymnasieelever). Det här gör vi för att vi (och ni såklart!) ska få en bättre förståelse för dem och hur de tänker om gymnasievalet.

Ladda ner gymnasievalsrapporten 2019 →