Inför sitt gymnasieval besöker en elev vår sajt cirka 50 gånger. Se till att de ser dig!

Varför annonsera på gymnasium.se?

För att svara på den frågan kan vi först och främst tala om trafiken. Det vi gör bäst är att attrahera relevanta besökare till oss – och därmed till din skola.

Det gedigna arbete vi lägger ner på SEO är vad som ger oss så mycket trafik, men framförallt rätt trafik. Sedan starten 2006 har SEO varit vår allra främsta styrka – och fortsätter att vara det. Det är alltså här du vill vara om du vill nå ut till och synas för blivande elever.

Kontakta oss för mer information →

Så här kan vi hjälpa dig

gymnasium_se_sokning

Synlig och sökbar

Varje månad besöks gymnasium.se över 460 000 gånger av nyfikna elever som vill hitta och jämföra information om Sveriges alla gymnasieskolor. Din skola får en sökmotoroptimerad skolpresentation och sökbara utbildningssidor.

step4

Kom i kontakt med blivande elever

Med skräddarsydda intresseanmälnings-formulär kommer du enkelt i kontakt med dina blivande elever. Du får en notifikation varje gång en elev har visat intresse för din skola eller för något av dina program.

step3 copy

Nå din målgrupp var den än är

Idag kommer över hälften av besökarna till gymnasium.se via sina mobiltelefoner. Hos oss når du besökare som aktivt söker information om gymnasievalet oavsett var de än befinner sig.

Magazine-Mockup-Gymnasievalsrapporten-2021-350

Vilken information om skolor och program är viktigast för gymnasieväljarna?

Ladda ner gymnasievalsrapporten 2021 →

Megafonikon

5,5 miljoner besök

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor och gymnasieutbildningar. Under 2020 hade gymnasium.se över 5,5 miljoner besök av unga och nyfikna personer som står inför sitt gymnasieval.

stats_red

Mätbara resultat

Som samarbetspartner till gymnasium.se får du alltid uppföljning på dina kampanjer, rådgivning av våra erfarna kundansvariga och tillgång till Kundportalen där du kan se statistik över dina intresseanmälningar och sidvisningar.

Vill du bli en samarbetspartner?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och berättar om möjligheterna vi kan erbjuda dig.

Snälla ord från några av våra samarbetspartners

gymnasium_se_referens_mikael_karlsson

Hvitfeldtska Gymnasiet

"Det är viktigt för oss på Hvitfeldtska att synas där vår målgrupp finns. På gymnasium.se kan vi möta de elever som aktivt söker efter sin gymnasieutbildning och fånga upp deras informationsbehov genom de intresseanmälningar som skickas in till oss. Att lägga upp en video om skolan har hjälpt oss att sprida en känslomässig dimension om Hvitfeldtska gymnasiet som kompletterar faktabitarna. Genom kontinuerlig resultatuppföljning av kundansvarig vet vi att sidan har gett goda resultat.”

– Mikael O Karlsson, Verksamhetschef