Materialspecifikationer för våra exponeringstjänster.

Bra att veta

Deadline: Den 15:e, månaden innan annonsens start. Vid försenad leverans kan inte planerad start garanteras.

Korrektur: Du har rätt till två korrvändor.

Inlämning av material: Allt material skickas till material@gymnasium.se

Bilder: Om levererat bildmaterial inte lever upp till våra kvalitetskrav förbehåller vi oss rätten att använda material från vår bildbank.

Produktion för banners: Om ni önskar att få hjälp med produktionen av annonsen så kan ni kontakta er kundkontakt på gymnasium.se för att få ett prisförslag.

Materialspecifikation - Förstasidesannons (3)

Sponsring av söket

Text:
150 tecken inkl. blanksteg.

Knapp: Max 30 tecken ink. blanksteg.

Bild:
698 x 394 pixlar (jpeg, max 75kb). Tänk på att annonsmarkören hamnar uppe i det vänstra hörnet.

Länkas endast internt.

Tips! Försök se till så att annonsen är så relevant som möjligt för besökarna eftersom annonsen syns under specifika sökresultat.

Skicka gärna in två versioner av er annons så A/B-testar vi! Detta är ett bra sätt att ta reda på vad som funkar bäst för just ert varumärke. För att få säkrast resultat A/B-testar vi en sak i taget. Ni kan exempelvis A/B-testa:

gymnasium_se_toppbanner-300

Toppbanner

Storlek: 980x240 pixlar för desktop/dator.
728x90 pixlar för tablet.
320x100 pixlar för mobil.

Format: .jpeg, .gif, .png eller html5. Maxstorlek 200 kb.

Externt och internt.

Tips! Lyft antingen vad som är unikt med din skola, eller om ni har några kommande event som till exempel öppet hus. Det kan vara bra att ha en CTA (knapp som uppmuntrar till klick) i annonsen.

• Rörlig vs. statisk banner

Sitewide banner

Sitewide banner / Nischad banner

Storlek: 300x250 pixlar.

Format:
.jpeg, .gif, .png eller html5. Maxstorlek 150 kb.

Externt och internt.

• Rörlig vs. statisk banner

Räkna ut meritvärde

Sponsring av "räkna ut meritvärde"

Rubrik: Max 35 tecken inkl. blanksteg.

Text: 150 tecken inkl. blanksteg.

Bild: 698 x 394 pixlar (jpeg, max 75kb)

Länkning: Länkas endast internt

Tips! De som räknar ut sitt meritvärde är elever i årskurs 9, så här har du möjlighet att nå elever beroende på deras resultat.

gymnasium_se_gymnasietestet_300

Sponsring av gymnasietestet

Rubrik: Max 35 tecken inkl. blanksteg.

Text: 150 tecken inkl. blanksteg.

Bild: 698 x 394 pixlar (jpeg, max 75kb)

Länkning: Länkas endast internt

Tips! De som gör gymnasietestet är de elever som ännu inte bestämt sig för vad de vill studera, så här gäller det att lyfta varför utbildningen på din skola är den bästa.

gymnasium_se_sektion-300

Sponsring av sektion

Text:
Max 150 tecken inkl. blanksteg.

Bild:
698 x 394 pixlar och max 75 kb i storlek.

Länkning: Länkas endast internt.

Tips! Kom ihåg att matcha ditt material med den sektion som annonsen kommer synas på, så annonsen är så relevant som möjligt. Lyft vad som är bäst och viktigast med just din skola och dess utbildningar.

gymnasium_se_cmyk-Sep-15-2021-02-14-02-25-PM

Har du några frågor?

Tveka inte att kontakta oss vid frågor eller funderingar!