5 anledningar till att vi visar recensioner

Utöver informationen ni som skola, eller utbildningsarrangör tillhandahåller, finns ett stort intresse av att läsa om era tidigare elevers upplevelser. Vi listar fem anledningar till att vi väljer att visa recensioner på gymnasium.se.

1. När man väljer utbildning är recensioner en viktig aspekt. 76% av våra användare läser recensioner, visar vår senaste undersökning från december 2018.

2. Internetanvändare överlag vill se många recensioner! En undersökning från Bright Local visar att 57% av konsumenter förväntar sig mer än 11 recensioner och konsumenter läser i snitt 10 recensioner.

3. En anledning till att vi kan ha recensionsfunktionen på gymnasium.se är tryggheten i att vi läser och godkänner recensioner manuellt, för att säkerställa att de inte strider mot våra riktlinjer. Vi har sammanställt information om vår policy kring recensioner så att ni vet exakt hur processen ser ut, när vi kontaktar er och vilka recensioner vi inte godkänner. Här kan ni läsa vår recensionspolicy.

4. Vi vill visa transparens. Trovärdigheten ökar om det finns ett stort och brett utbud av recensioner, vilket innebär att vi inte bara godkänner positiva recensioner. Har ni fått en negativ recension? Genom att ge ett svar förbättras ert anseende, ni framstår som lyhörda och läsaren får en förklaring eller perspektiv på eventuell kritik. Här kan du se våra tips för att bemöta negativa recensioner

5. Vi vill hjälpa er! Recensioner är en viktig ingrediens när man vill nå ut till potentiella gymnasieelever och för att underlätta för er att få fler recensioner har vi skapat ett digitalt recensionsverktyg. Att använda verktyget är ett enkelt och snabbt sätt att få fler recensioner. Ni kan enkelt göra ett recensionsutskick till era elevlistor via gymnasium.se:s kundportal. Klicka på knappen nedan för att se vår guide som visar steg-för-steg hur ni går till väga!