Supportsida för utställare

Gymnasiemässan Digital 22-23 november 2022
Gymnasiemässan_logo_2022
 

Vi på gymnasium.se är stolt partner till Gymnasiemässan Digital

Arrangör för mässan är Stockholmsmässan och Gymnasieantagningen STORSTHLM. På den här sidan har vi samlat information för dig som utställare. Här kan du bland annat ta del av vanliga frågor och svar, materialformulär, webbinarier och kontaktuppgifter vid frågor.

Läs mer om paketen på gymnasiemassan.nu →

event-teal-350
 

Support

Har du frågor kring materialet eller mässplattformen? Mejla gymnasium.se.

Telefon: 

+46 76-492 24 03

+46 72 050 73 19

För frågor som rör försäljningen och vilket paket ni har köpt, vänligen kontakta Stockholmsmässan. Mejla Stockholmsmässan eller ring till 08-7494294.

Vanliga frågor och guider

Inspelat webbinarium

Till höger ser ni ett inspelat webbinarium från 4/11 där Anna Hansback och Anna Sjögård från gymnasium.se går igenom hur ni förhandsgranskar er monter, hur ni navigerar er i backoffice och visar mässplattformen ur en besökares perspektiv. 

 


Viktiga datum


April-juni

19/4-30/6 - Boka-tidigt-erbjudande 
Bokar du din monterplats under perioden 19/4-30/6 så får du en extra chatt-representant i din monter.

 

September

I början på september (datum uppdateras inom kort) – Webbinarium om mässplattformen 
Vi håller ett webbinarium med en demo av mässplattformen och hur den ser ut från en besökares perspektiv.

Insamling av material påbörjas
I början av september påbörjas insamling av material från er utställare.

I början/mitten på september (datum uppdateras inom kort) – Webbinarium om materialinlämning
Vi håller ett webbinarium med information om hur materialet ska lämnas in inför ditt deltagande på mässan.

19/9 – Bästa pris innan
Boka din plats innan 19 september för bästa pris – efter 19 september görs ett prispåslag om +30 % på monterpaketen.

Oktober

7/10 – Sista bokningsdag
Sista dag för att boka din plats och vara med på Gymnasiemässan Digital 2022 är 7 oktober.

14/10 – Sista dag för montermaterial
Deadline för inlämning av material till montern är 14 oktober kl. 23.59.

 

November

4/11 - Ta del av inloggningsuppgifter
Den 4 november får du som utställare ta del av dina uppgifter till era representantinlogg till mässan inför förhandsgranskningen.

4+7/11 – Webbinarium om mässan/plattformen
Den 4 och 7 november hålls webbinarium med genomgång i back-office. Vi håller samma webbinarium två dagar så att du som utställare kan välja den dag som passar dig bäst. 

Anmäl dig till 4 november här!

Anmäl dig till 7 november här!

7-9/11 – Förhandsgranskning monter
Förhandsgranskning av din monter erbjuds 7-9 november kl. 23.59.

11/11 - Godkännande av förhandsgranskningen
Den 11/11 öppnar vi åter upp så att du som utställare kan godkänna de ändringar som gjordes under förhandsgranskningen.

16/11 – Webbinarium för SYV
Den 16 november hålls ett webbinarium för SYV för att visa hur plattformen ser ut.

Anmäl dig här!

21/11 – Registreringen öppnar
Registreringen för besökare öppnar 21 november.

Vi är live!
Mässan genomförs 22-23 november.

Förhandsgranskning

Vad innebär förhandsgranskning av min monter?

Förhandsgranskningen är ett tillfälle för er som utställare att korrigera direkta felaktigheter i er monter. Det är alltså inte ett tillfälle för att komplettera med nytt material. Materialet ska lämnas in vid ordinarie deadline.
Exempel på felaktigheter som ni kan korrigera under förhandsgranskningen är: stavfel, brutna länkar eller felaktig information. 

Ni som utställare ansvarar för att förhandsgranska er monter inom satt tidsram. 

Förhandsgranskningen är öppen för er som utställare mellan 7 november kl. 08.00 - 9 november kl. 23.59. Den 11 november kl. 08.00-17.00 får ni även möjlighet att godkänna eventuella genomförda ändringar efter förhandsgranskningen. 


Videoguider

Så förhandsgranskar du din monter

Så chattar du med besökare

 

Så ser det ut i backoffice för dig som utställare
Så ser mässan ut från besökares perspektiv