Facebook & Instagram retargeting

facebook-1

En unik möjlighet att nå ännu fler i er målgrupp!

Med den riktade tjänsten Facebook och Instagram retargeting når ni blivande elever som visat intresse för de program som er skola erbjuder. Det är ett utmärkt sätt att vara “top-of-mind” och fånga uppmärksamheten hos de som ska välja gymnasium på Facebook och Instagram. Retargeting är ett bra komplement till andra tjänster och ett smart sätt att få tillbaka besökarna när de lämnat sajten och tänker på annat än utbildning.

instagram-1

Så här fungerar det:

1.  Ni väljer ut de program ni vill marknadsföra och i vilken månad annonsen ska vara aktiv.
  2. Vi skapar en kampanj där ni kan ha med upp till fem olika program eller inriktningar. Vill ni marknadsföra fler än fem kan ni boka fler kampanjer.
  3. Vi riktar annonsen mot personer som tidigare besökt liknande utbildningar som ni erbjuder samt föräldrar.

Fördelar med Facebook & Instagram retargeting:

Denna tjänst kräver inget material från dig – våra marknadsföringsexperter och grafiska formgivare gör hela jobbet!
Ni når ut till en relevant målgrupp via de sociala kanalerna Facebook och Instagram.
Förutsatt att målgruppen är densamma kan ni marknadsföra upp till fem program eller inriktningar i samma annons.
Sociala medier är en unik möjlighet för er att ta marknadsandelar från era konkurrenter.

Vill du veta mer om Facebook & Instagram retargeting?

Fyll i formuläret för att bli kontaktad av teamet.