Elevreportage

elevreportage

Låt eleverna berätta om skolan!

Vill ni låta era besökare på gymnasium.se få en ännu bättre inblick i hur det är att vara en elev på er skola? Med ett elevreportage ger ni ordet till en nuvarande eller tidigare elev som genom en intervju får berätta och visualisera hur hen tyckte det var att studera på skolan, vad som varit roligast och hur hen ser på sin framtid.

Våra elevundersökningar visar att personer som söker utbildning upplever att det är lättare att ta beslut om man får höra från någon som redan gått utbildningen. Ett reportage kan därför hjälpa till i beslutsprocessen och fungerar konverteringsdrivande.

Exponering på flera ställen

Ett elevreportage syns både på skolpresentationen och på programsidorna. Dessutom syns även reportagen i sökresultatet på gymnasium.se, vilket gör att ni kan locka elever som inte hittat till era programsidor. Ni har även möjligheten att ha specifika reportage på specifika program. Textreportage syns inte bara på skolpresentationen och programsidorna, utan även i gymnasium.se:s sökresultat.

Fördelar med elevreportage:

Profilerar ert varumärke och stärker intrycket av er skola på gymnasium.se.
Synlighet både på skolsidan, programsidorna samt i sökresultatet.
Synpunkter från andra, som via ett reportage, spelar stor roll för dem som väljer utbildning.
Vi hjälper er med materialet, vi har färdiga intervjumallar att skicka till eleverna.

Vill du veta mer om elevreportage?

Fyll i formuläret för att bli kontaktad av teamet.