Samarbetspartner till Malmös Digitala gymnasiemässa för andra året

gymnasium.se har för andra året i rad varit samarbetspartner till Malmö stads digitala gymnasiemässa. “Vi är stolta över att vi fick förtroendet i år igen och glada över vårt samarbete med Malmö stad”, säger Tammy Breisch, projektledare på gymnasium.se.

Första digitala gymnasiemässan gymnasium.se arrangerade tillsammans med Malmö stad var mitt under brinnande pandemi hösten 2020. I år fick vi det ärofyllda uppdraget att bistå med den digitala plattformen igen, en process som skedde genom upphandling. “Malmö stads mässa var en av de första mässorna vi arrangerade i plattformen förra året. I år har vi utvecklat plattformen ytterligare och även kunnat introducera några nya funktioner”, säger Tammy Breisch, projektledare på gymnasium.se.

Över 4500 elever och vårdnadshavare besökte årets mässa som pågick mellan den 11-13 november. Besökarna möttes av både Öresundsbron och Turning Torso i 3D-format innan de fick göra ett digitalt kliv in i mässhallarna. Den tre dagar långa mässan riktade sig till elever i åk 9 i Malmö stad med kranskommuner, varav en helgdag främst var ämnad för vårdnadshavare.

Mässan hade 48 utställande montrar - 45 skolor, en branschmonter och två montrar från Gymnasieantagningen i Malmö och Trelleborg. Besökarna kunde chatta med representanter från de olika utställarna och ta del av videos, broschyrer, bilder och webbinarier i montrarna. Nytt för årets mässa var en skolkartsfunktion kopplad till Google Maps där besökarna kunde se var de utställande skolorna ligger. Arrangören Malmö stad hade även ett så kallat “Info-center” i plattformen med informativa videos från Skolverket, Arbetsförmedlingen, Orka Plugga som är en del av Sveriges Radio och Worldskills - allt för att hjälpa eleverna med sitt gymnasieval.

Är ni intresserad av att arrangera er mässa tillsammans med oss eller vill ni höra mer om hur ett samarbete skulle kunna se ut?

Har du frågor? Kontakta oss!

Josephine Lindgren

Digital Project Manager