Rapport HT 2020: Gymnasiestudier under covid-19

Uppföljningsundersökning under hösten 2020

I våras valde vi att genomföra en undersökning av hur den pågående situationen med covid-19 påverkade gymnasium.se:s användares beslut. Då stod hela världen inför en helt ny situation. Sedan dess har vi kommit långt och vi har lärt oss massor, både om oss själva och samhället vi lever i. Därför bestämde vi oss för att göra ytterligare en undersökning under hösten.

Vi strävar ständigt efter att inspirera och underlätta för våra användare att hitta rätt gymnasieutbildning – och för er att hitta rätt elever. Vi hoppas med denna rapport att kunna ge er en större förståelse för hur den rådande situationen påverkar era potentiella elever. Och kanske kan också svaren underlätta för er när ni planerar er undervisning framåt!

Läs och ladda ner rapporten här

Vi på gymnasium.se vet att utbildning öppnar dörrar för framtiden. För många är gymnasievalet det första stora valet man gör i livet och därför finns vi, som en resurs och informationskälla längs vägen. Vi vill inspirera och hjälpa elever att hitta rätt gymnasieutbildning. Det är därför vi erbjuder Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor.

Picture of gymnasium.se
gymnasium.se

Ett stort team på över 30 kommunikationsproffs som är experter på just marknadsföring av kurser och utbildningar.