Idrottsinriktade program intresserade besökarna under 2022

Äntligen är vår statistikrapport här! Två gånger om året ger vi ut en ny rapport med statistik över gymnasium.se och våra besökare. I rapporten kan du bland annat ta del av vilka program som gymnasieväljarna visat ökat intresse för under det gångna året.

Under 2022 hade gymnasium.se över 4,2 miljoner besök, utslaget på alla regioner innebär det att varje elev född 2008 i snitt gjorde 44 besök under året. I rapporten kan du läsa mer om fördelningen av besök i olika regioner.

Vi på gymnasium.se vill ge gymnasieväljare den information de behöver för att ta ett genomtänkt beslut, men vi vill också inspirera och hjälpa till i processen. Under 2022 var vårt verktyg Räkna ut meritvärde den mest populära sidan bland besökarna med över 2,5 miljoner sidvisningar.

Precis som i rapporten för 2021 kan vi se att samhällsvetenskapsprogrammet och ekonomiprogrammet fortsatt lockar majoriteten av våra besökare till sajten även under 2022. Dock är det flera nya spännande program som har haft den största procentuella ökningen av besök. I rapporten kan du ta del av hela listan, här ser du vilka som ligger på topp tio.

Program på gymasium.se som ökade mest i intresse under 2022:

1. Idrottsprofil/LIU

2. Idrottsutbildning

3. Hotell- och turismprogrammet

4. Introduktionsprogrammet

5. International Baccalaureate

6. Humanistiska programmet

7. Ekonomiprogrammet

8. Sjöfartsutbildning

9. Barn- och fritidsprogrammet

10. Restaurang- och livsmedelsprogrammet

Vill du veta mer? Ta del av hela statistikrapporten och få reda på mer om gymnasium.se och våra besökare!

Läs hela rapporten här