I fem år har Albin Alldén arbetat med att skapa slagkraftigt content för kunderna på Educations Media Group (numera Keystone Education Group). Nu kliver han in i tjänsten som Customer Success på gymnasium.se, en roll han länge drömt om att få axla.
– Jag brinner verkligen för att hjälpa våra kunder att nå sina mål och öka resultat, och nu får jag en fantastisk möjlighet att lägga all tid och fokus på det.
Som Customer Success får Albin arbeta tätt med både nya och befintliga kunder på gymnasium.se och förse dem med det stöd och den vägledning de behöver. Han kommer senast från tjänsten som Client Marketing Specialist på Educations Media Group. En roll där han, genom nära samarbete med kundansvariga, fått en unik inblick i och förståelse för segmentets utmaningar och behov.
– Eftersom min erfarenhet sträcker sig över hela processen, från relationsbyggande till att upprätta effektiva marknadsplaner, har jag möjlighet att ge väl avvägda råd och hjälpa kunderna på gymnasium.se att utnyttja sitt samarbete med oss till max.
– Framförallt handlar det om att vi ska förstå och sätta oss in i kundens utmaningar och önskemål. Vi vill att de ska dra nytta av vår specialistkunskap och använda oss som en trygg partner genom hela processen, säger Albin och fortsätter:
– Vi ser över varje enskild insats i samarbetet för att försäkra oss om att rätt tjänst och verktyg används. Ibland krävs det större insatser som att skapa långsiktiga, skräddarsydda planer, ibland är det enklare åtgärder som att aktivera autosvar till sina intresseanmälningar eller se till att kundens skolsidor är uppdaterade och attraktiva för målgruppen. Vår drivkraft är alltid att investeringen hos gymnasium.se ska ge god avkastning.