Med förändringar i EU-regleringen som påverkar hur företag och skolor kan rikta annonser mot ungdomar under 18 år på Metas plattformar, står många marknadsförare inför nya utmaningar. Vi guidar dig genom dessa förändringar och delar våra bästa tips för framgångsrik annonsering.
Det är inget nytt att den digitala marknadsföringsvärlden är i ständig förändring. Men en av de senaste förändringarna kommer med kort varsel och kanske som en överraskning för många.
Meta kommer tillfälligt att upphöra med annonsering för alla under 18 år i EU, EES och Schweiz medan de utvärderar effekten av förändringar i EU-lagstiftningen.
Vi förstår att dessa förändringar kan vara förvirrande och kanske till och med överväldigande. Men med rätt strategi, rätt plattform och expertis kan ni navigera genom denna nya miljö och fortsätta nå era affärsmål.
Detta gäller:
- När? 6 november
- Vad? Inte längre möjligt att rikta annonsering till ungdomar under 18 år i EU, EEA och Schweiz
- Var? Metas plattformar, d.v.s. Facebook och Instagram
- Varför? Förändringar i EU-regleringen
Så, vad betyder detta för dig? Och viktigare, vad kan du göra åt det?
Som experter inom digital marknadsföring vill vi erbjuda några rekommenderade steg för att säkerställa att din marknadsföringsstrategi fortsätter att leverera resultat:
- Utforska TikTok: Om ni inte redan är aktiva på TikTok, är det dags att överväga detta steg. Vi är själva väldigt stolta över de resultat vi åstadkommit för våra kunder genom TikTok-annonsering. Dessutom är vi bland de första som erbjuder innovativ karusellannonsering på plattformen, vilket ger er en unik möjlighet att engagera er målgrupp på nya sätt.